HITTA DE VANLIGASTE DELARNA & TILLBEHÖREN

Köpvillkor & Kundservice

Vi gör allt vi kan för att svara snabbt och korrekt till dig. Behöver du hjälp så tveka inte att kontakta oss på telefon 0121-42066 eller via kontakta oss i menyn. Använd gärna kontaktformuläret då vi har mycket och göra under högsäsong och svarar oftast snabbare på e-mail än telefon.

 

Allmänna villkor

Du måste ha fyllt 18 år för att kunna beställa. Alla priser är inkl. moms. Frakt tillkommer. Alla beställningar som görs över Internet är bindande. Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning samt fel i pris och texter.

Hur betalar jag?

Vi erbjuder flera betalningslösningar:

1. Kortbetalning:

I samarbete med PayEx erbjuder vi kortbetalningar med Visa och MasterCard.
PayEx krypterar all känslig kortdata så att ingen obehörig får tillgång till uppgifterna.
Vid köp fyller du i kortnummer, giltighetstid och CVC-kod hos PayEx. Du kan också komma att behöva verifiera ditt kortköp hos din kortutgivare med Verified by VISA eller MasterCard SecureCode.

2. PayEx Faktura:

I samarbete med PayEx erbjuder vi betalning mot faktura som skickas till din folkbokföringsadress med 14 dagars betalningsvillkor från och med att ordern är expedierad. Betalningsalternativet är endast möjligt för privatpersoner folkbokförda i Sverige. Vid betalning mot faktura accepteras endast leverans till folkbokföringsadress.
 
Väljer du att betala med faktura kommer vi att göra en kreditprövning. Faktureringsavgift utgår med för närvarande 50:-.
Faktura ska betalas så att den är mottagaren till handa senast 14 dagar efter fakturadatum. Vid försenad eller utebliven betalning tillkommer dröjsmålsränta med gällande reporänta + 19,00%, dock lägst 20 % samt ersättning för skriftlig betalningspåminnelse med det belopp som anges i lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader mm eller motsvarande lag som ersätter denna.

 3. PayEx Delbetalning:

I samarbete med PayEx erbjuder vi delbetalning.  Alla dina inköp med PayEx Delbetala som betalsätt samlas på ett konto som aviseras månadsvis.
Vid betalning med PayEx Delbetala kommer du att få lämna uppgifter om namn, personnummer och adress för identifiering och kreditprövning i realtid. Blir du godkänd får du ett avtal om kontokredit med vår betaltjänstleverantör PayEx Credit AB, 556735-5671, S:t Hansplan 1, 621 88 Visby. Avtalet löper tills vidare. Det kan sägas upp på sätt som anges i allmänna villkor http://payex.se/media/619157/allmaenna-villkor-payex-delbetala.pdf
 
När du öppnar kontokrediten fastställs en övre kreditgräns som motsvarar ditt första inköp. Efter hand som du betalar din tidigare skuld kan du lägga till nya inköp upp till den övre kreditgränsen. Kreditgränsen kan höjas med anledning av att nya inköp görs.
Lägsta belopp att betala per månad är 1/20 av utnyttjad kredit, dock lägst 100 kronor. Du ska också betala ränta på obetald kredit med gällande reporänta + 17,00% per år, dock lägst 18,00 % per år och aviavgift med för närvarande 29 kronor per avi.
Klicka på länken här intill för att läsa fullständiga villkor och för att ta del av Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation http://payex.se/media/619138/payex-delbetala-standardiserad-europeisk-konsumentinformation-2014-11-01.pdf
 
Exempel: Om ett kreditbelopp på 10 000 kronor avbetalas på 12 månader, där räntan är 18,00% per år på utestående kreditbelopp och aviavgiften 29 kronor per avi, blir den effektiva räntan 26,88 %.”

 

4. Swish till vårt nummer 1231130814

5. Vanlig faktura för kunder med avtal


Vid betalning via faktura samarbetar vi med PayEx. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer. Handlar du som företag rekommenderar vi kortbetalning, Swish eller kontakta oss för vanlig faktura. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor som går via PayEx är av Atv & Fritid i Sverige AB överlåtna till PayEx. Fakturans betalningsvillkor är 20 dagar. Om betalning inte är fullgjord senast på fakturans förfallodag debiteras förseningsersättning samt kostnader för betalningspåminnelse och inkasso enligt lag. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.
 

6. Förskottbetalning

Måste meddelas och vid val, då skickar vi ut Bankgiro nummer och referens.
Vid export tillämpas förskottsbetalning, välj det alternativet så kontaktar vi er.

Vilka frakt alternativ finns?

Vi skickar på följande sätt:

Privatkunder:

DHL Servicepoint 99:-, paketet kommer skickas till närmaste servicepoint.
StörraePaket som ej går att skicka (150x50x50) Gör vi först en fraktoffert till dig. Kontakta oss

Företagskunder:

DHL Paket 99:-, skickas till företagets adress med företagspaket.

DHL Express:

För utlandsordrar så skickar vi med DHL Express eller annan kurir, priset är olika beroende på destination och offereras för varje order.
Önskas annan leverans adress än den som kommer upp vid orderläggande, så skriv det i meddelande fältet. Går endast vid kortbetalning. Om paketet är skrymmande kan vi behöver tilläggsdebitera för detta. Dvs. Extra stora saker som tex. Skrov, lister, sadlar osv. 
 

Garanti & Reklamation

I stort sett hela vårt sortiment klassas som trimdelar, det innebär att vi garanterar att produkten är felfri vid leverans. Vi kan därför inte garantera att produkten håller en viss tid pga. vi ej kan veta att den är korrekt monterad eller använd på rätt sätt.
Däremot vill vi alltid ha nöjda kunder och jobbar därför fall till fall när det gäller produkter som gått sönder inom ett år. Kontakta därför oss direkt om du känner att produkten gått sönder ovanligt snabbt eller inte motsvarat dina förväntningar.
Vi avskriver oss alla ersättningsanspråk där en del vi sålt gått sönder och orsakat övrig skada, vi ersätter endast den del som vi sålt och som gått sönder.
Utbytesmotorer har alltid 1 års garanti mot alla fel, även om du själv orsakat ev. haveri. Dock tillkommer fraktkostnader till fabriken igen.
Vid reklamation kontaktar du oss först för att få ett returnummer och fraktsedel. En kopia på fakturan, samt en förklaring till reklamationen ska alltid medfölja paketet. Paketet ska vara märkt med vårt returnummer. Reklamationen är inte godkänd förrän vi har kontrollerat varan. Vid godkänd reklamation återbetalas summan så snart som möjligt på samma sätt som den var betald. Vara som kommer i retur utan att kunden har kontaktat oss för returnummer behandlas ej.

Öppet köp

Du har enligt lag rätt att ångra ditt köp inom en period på 14 dagar efter fakturadatumet. Öppet köp kräver en obruten förpackning och ingen åverkan får finnas på produkten. Detta omfattar ej beställningsvaror, programvaror eller special tillverkade artiklar.
Det är extra viktigt att du dubbelkollar att det är rätt del du behöver, speciellt vid order på originaldelar via sprängskiss.
Läs mer på http://www.konsumentverket.se/

Om produkten inte finns i lager

Om produkten inte finns i lager, så är det en beställningsvara. Köp då produkten och vi beställer den från vår leverantör och levererar så snart vi fått in din produkt i lager. Ordrar till våra leverantörer läggs vanligtvis mellan torsdag och fredag och inkommer då i vårt lager på måndagen veckan efter. Vi levererar alltid hela ordern samtidigt, vill du ha något först behöver du meddela oss detta.

Transportskador

Synliga skador på godset ska anmälas direkt till distributören vid mottagandet. Därefter kontaktar du oss.

 

GDPR - Datainsamling

Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig, så som namn, adress, telefonnummer, e-post, IP-adress (vid köp via våra hemsidor), registreringsnummer (vid köp av fyrhjuling eller släpvagn) och i vissa fall personnummer. Syftet med en sådan behandling är för att kunna hantera dina affärer med oss, såsom fakturor och beställningar och även i framtiden kunna få fram fakturor och historik över dina beställningar.

Vi har fått dina uppgifter från dig när du besökt oss i vår butik, när du ringt till oss eller placerat en order via våra e-handels plattformar. Vi kan om du inte vill ge oss dina uppgifter i vissa fall göra ett anonymt kvitto men vid köp av en ny maskin från oss behöver vi enligt lag dina personuppgifter. Vi tillämpar vid var tid gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter är i samtycke med dig, du har när som helst rätt att återkalla ditt samtycke till behandlingen av dina uppgifter. Dina uppgifter kommer att sparas så länge du är kund hos oss.

De personuppgifter vi behandlar om dig delas inte med någon annan. Men vi kan även komma att dela dina personuppgifter med en tredje part, förutsatt att vi är skyldiga att göra så enligt lag. Däremot kommer vi aldrig att överföra dina uppgifter till ett land utanför EU.

Personuppgiftsansvarig är Daniel Norell, Virkesgatan 5, 61431 Söderköping. Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av  dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på 0121-42066 / 011-4001600 alt. [email protected] Du når vårt dataskyddsombud på [email protected] eller 0121-42066. Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten Datainspektionen.